reklama

Skúsenosti z koľajníc

Ak by niekto, kto vôbec nepozná Slovensko ako prvé uvidel Hlavnú stanicu Bratislavy v tom momente by sa otočil na mieste a zmizol by naspäť do svojej krajiny. Ak by to bola silnejšia nútura a rozhodol by sa cestovať vlakom, myslím že by utrpel celoživotnú traumu. V tomto článku chcem podrobne opísať moje skúsenosti z cesty vlakom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Začnem od nuly. Čiže od toho ako vystúpite z auta alebo autobusu na Hlavnej stanici v Bratislave. Po celej stanici sú iba platené parkoviská. Viem ako to chodí. Takto v rýchlosti sa to dá opísať. Auto zastaví hneď pri vchode, rýchlo sa vyloží batožina, nejaké podávanie ručičiek alebo rýchle objatia, pusy potom kývanie rukami a v tom momente auto odfrčí. A nechajú vás tam. V područí hlavnej stanice.

Naša Hlavná stanica vyzerá ako z nejakého hororového filmu. Dokonca dovoľujem si tvrdiť, že aj vo filme by vyzerala krajšie ako v skutočnosti. Na prvý pohľad si vás podmaní jej vzhľad a hlavne materiály z akých bola vystavaná. Potom vás upútajú svorky bezdomovcov. V lete vysedávajú na lavičkách alebo oxidujú pri bufetoch a čakajú, ako môj pes pri obede, či im niečo nepadne. Sú tu aj chudáci fajčiari, ktorí stoja ako domino popri popolníkoch pred bránami stanice. Po takej skúsenosti, akou je cestovanie našimi vlakmi si človek naozaj musí zapáliť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Interiér stanice mi silno pripomína trhovisko akou je Miletička. Mnohokrát môžeme videť potulných predavačov s varenou kukuricou či americkým hot-dogom. Myslím, že jedlo je to posledné čo by som riskoval na tejto stanici. Ludia väčšinou sedia na schodoch, keďže na stanici lavičky nie sú.Prosiace pohľady civiace na odchodovú tabuľu mi často pripadajú ako čakanie na spasenie. Čiže ak už ste sa konečne dočkali informácie na aké nástupište idete, musíte popreskakovať pár kufrov, batohov, hláv a rúk položených na schodoch.

Vytrepete sa na perón. Tam odkopnete posledné zvyšky kapusty z kebabu pod vagón a čakáte kým nepríde vlak, ktorý vás privíta natešeným škrípaním bŕzd. Aj ušné bubienky sa trhajú od radosti. Neoznačené alebo zle označené vagóny sú často príčinou zmätku, ktorý vznikne keď príde vlak. Ľudia vyplašene pobehujú od dverí k dverám, strkajú sa a doslova hádžu batožinu pod nohy. Lúčia sa s blízkymi, prajú si šťastnú cestu a nakoniec pritláčajú ruky na okná, zanechávajúc mastné flaky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak ste mali šťastie tak sedíte vo vagóne, ktorý má klimatizáciu a pohodlné sedadlá. Ak ste to šťastie nemali tak pravdepodobne sedíte vo vagóne pre dobytok. Nech Vás nemýlia kožené sedadlá, to je iba prebytok z čias slávnej Slovenskej magistrály. Pohodlne sa môžete usadiť aj na zem. Tá je podobne čistá ako sedadlá. Na začiatku a konci vagonu je prichystaná latrína, kde kopýtkom alebo labkou stúpite na páčku.

S týmto pocitom som nastúpil do vlaku zo Žiliny do Bratislavy. Keď som si pýtal miestenku teta pri okienku mi povedala, že ju nebudem potrebovať, nechápal som prečo. Potom som to veľmi rýchlo pochopil. V smradľavom vagóne som zbieral 5 minút odvahu sadnúť si na tie koženné sedačky a potom ďalších 5 minút aby som otvoril stolík alebo zahodil do koša smeti. Pán z vedľajšieho kupé sa po stretnutí s vedúcou vlaku dožadoval spravodlivosti. Vedúca len trpko súhlasí ale vraví že ona za to nemôže. Chlap varuje telefonátom na Klemensovu, to už vedúca mizne v útrobách vlaku. Aj také mám spomienky na cestu vlakom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale aby nebol tento článok taký pesimistický tak si spomeniem aj na pár pekných chvíľ čo som strávil vo vlaku. Cesty s kamarátmi na tábory, na lyžovačku zostanú navždy v mojej pamäti. Chvíle, keď sa atmosféra v kupé uvoľní a cudzí ľudia sa rozrozprávajú o svojich životoch. Uspávajúci rytmus vlaku, prekrásne krajiny, ktoré ubiehajú za oknom,S p to všetko ma svoje čaro, pre ktoré som ochotný risknúť cestu vlakom.

Marek Suchitra

Marek Suchitra

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Jeden tlačí, druhý ťahá,iný padá, iný vstávacieľ je v nedohľadne. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu